вторник, 20 августа 2019 г.

Քաղաքագիտություն

«Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիր «Հասարակագիտություն» առարկայի «Քաղաքագիտություն» դասընթացի ծրագիր 
11-րդ դասարան 

1. Բացատրագիր և հայեցակարգ 

Ավագ դպրոցի «Հասարակագիտություն» առարկայի «Քաղաքագիտություն» դասընթացի ծրագիրը կազմվել էհիմք ընդունելով «Կրթության մասին» և «Հանրակրթության մասին» ՀՀ օրենքներըՀանրակրթության պետական չափորոշչի և հանրակրթական ավագ դպրոցի «Հասարակագիտություն» առարկայի չափորոշչի հայեցակարգային դրույթներըսկզբունքներն ու պահանջներըՔաղաքագիտությունըորպես Հասարակագիտության բաղկացուցիչ մասունի իր ուրույն հայեցակարգը նպատակն ու խնդիրներըՄարդիկ միշտ էլ հետաքրքրվել են քաղաքականությամբ ու իրավունքովքանի որ մեծ հաշվով դրանցից է կախված նրանց բարեկեցությունը

Դեռևս Հին Հունաստանում հայտնի փիլիսոփաներ ՊլատոնըԱրիստոտելըՍոկրատեսըսոփեստները և ուրիշներ ուսումնասիրել և քննարկել են քաղաքականության և իրավունքի բազմաթիվ սկզբունքներՀայ իրականության մեջ քաղաքագիտությանն ու իրավունքին անդրադարձել են մեր բոլոր պատմիչներն ու փիլիսոփաներըիսկ Մխիթար ԳոշըՇահամիր Շահամիրյանը և միջնադարի մեր մյուս գործիչները այն հասցրին նոր բարձունքներիՉնայածոր քաղաքագիտությունն ու իրավունքը հազարամյա պատմություն ունենմիևնույնն էնրանց վերաբերյալ շատ հարցեր մինչև հիմա էլ անպատասխան են մնացելԴրանց թվում կարևոր տեղ են զբաղեցնում հասարակության կառավարման խնդիրներըինչպիսիք են ժամանակակից ժողովրդավարությունն ու տեխնոկրատիանքաղաքականության և իրավունքի հարաբերակցությունը և այլնՇատ քաղաքագետներ գտնում ենոր ժամանակակից աշխարհն անցում է կատարում դեպի կառավարման նոր համակարգորն անվանում են տեխնոկրատիաերբեմն՝ պոստ ժողովրդավարություներբեմն անվանում են այլ կերպԱյսպեսթե այնպես ժողովրդավարությունից անցմանը դեպի տեխնոկրատիա մասնակցում են թե զարգացած արևմտյան երկրները և թե մնացած բոլոր երկրները՝ այդ թվում նաև ՀայաստանըԻ՞նչ է սպասվում ապագայումի՞նչ կլինի տեխնոկրատ աշխարհի հետԱյս հարցերը մտահոգում են շատերին մեր օրերում և նրանց պատասխանը կտան հասարակագիտական առարկաները

2. Առարկայի ուսումնական նպատակները 
«Քաղաքագիտություն» առարկայի դասավանդման հիմնական նպատակն է սովորողներին ծանոթացնել անցյալի և ժամանակակից քաղաքականության հիմնական ասպեկտներինսկզբունքներին և վարման մեթոդներին ու տեխնոլոգիաներինՊատմության և Հասարակագիտության դասընթացներից ստացած գիտելիքների հենքի վրա կառուցելով տալ համապատասխան գիտելիքներ հասարակության քաղաքական և իրավական կյանքի մասին

3. «Հասարակագիտություն» առարկայի «Քաղաքագիտություն» դասընթացիդասավանդ ման խնդիրները § Սովորողներին հասանելի դարձնել քաղաքագիտության ծագման ու զարգացման պատմությունը§ . Սովորողների մոտ զարգացնել վերլուծական և տրամաբանական մտածողություն§ Ազատակտիվ քաղաքացու մտածելակերպի դաստիարակություն§ Ծանոթացնել քաղաքագիտական հիմնական և գլխավոր տեսություններինքաղաքականության և տնտեսության փոխհարաբերություններին§ Գիտելիքներ տալ հասարակության տարբեր սոցիալական խմբերի շահերի մասին§ Զարգացնել ունակություններ և հմտություններ հասարակության քաղաքական կյանքին ակտիվ մասնակցելուսեփական ու հանրային շահը գիտակցելու ու տարբերակելու համար§ Զարգացնելու վերլուծողական ճկուն մտածելակերպ քաղաքական բարդ իրավիճակներում կողմնորոշվելու համար§ Դաստիարակել հանդուրժողականություն և փոխադարձ հարգանք ազգայինկրոնական և հասարակական այլ դրսևորումների նկատմամբ§ Նախագծային ուսուցման ձևակերպումը և իրականացումն այս դասընթացի միջոցովՀամացանցում ուսուցման միջավայր § Ուսումնական կաբինետ՝ համացանցին միացված համակարգչովպրոյեկտրովՀամակարգչում համապատասխան ծրագրերի և ուսումնական փաթեթների առկայությունՀամացանցի ուսումնական միջավայրն այս դեպքում դիտարկվում են կրթական կայքերը՝am, http://festival.1september.ru/ և այլնդասավանդողի sky drive-ում առկա ուսումնական նյութերըինչպես նաև դասավանդողի և սովորողների բլոգները§ Ուսուցչին անհրաժեշտ գործիքներն են՝ համակարգիչ(նոթբուքնեթբուք կամ այլ տեսակի), որն ապահովված է ինտերնետովուսումնական և մասնագիտական համապատասխան գրականություն (էլեկտրոնային և տպագիր), ձայնագրիչֆոտո և տեսա խցիկ§ Սովորողին անհրաժեշտ գործիքներԱնհատական համակարգիչ (նոթբուքնեթբուք կամ այլ տեսակի)՝ միացված համացանցինհամակարգչում առկա անհրաժեշտ ուսումնական ծրագրեր և էլեկտրոնային դասագրքերի ու օժանդակ գրականության փաթեթՏպագիր դասագիրք ու օժանդակ գրականությունՀամապատասխան երաշխավորված կայքեր§ Դասավանդողին անհրաժեշտ հմտություններ և գործիքներԱռնվազն մեկ օտար լեզվի տիրապետումմեդիահմտություններորոնց միջոցով կկարողանա անարգել օգտվել տվյալ առարկային վերաբերվող կայքերից և դրանցում առկա անհրաժեշտ տեղեկատվությունը տրամադրի սովորողինԿրթահամալիրի ուսումնական օրացույցը Բոլոր այն ուսումնական ծեսերընախագծերըկրթական հավաքներըփառատոնները և կրթական այլ միջոցառումներըորոնք ներառված են կրթահամալիրի օրացույցում և իրենց մեջ պարունակում են հասարակագիտականքաղաքագիտական բաղադրիչհանդիսանում են այս ծրագրի բովանդակային և գործնական մասի բաղկացուցիչըԱնհրաժեշտ ուսումնական նյութերը նշված են վերըիսկ մնացած հատվածը ներառվում է օգտագործվող գրականության և ֆիլմերի ցանկում։ Սովորողների ուսումնական գործունեության ձևերը Անհատական և խմբային հետազոտական աշխատանքներուսումնական ճամփորդություններուսումնական փաթեթների ստեղծում և այդ աշխատանքներին օժանդակում (էլեկտրոնային և տպագիր գրականության), մասնագիտական փորձառություններմասնակցություն համապատասխան ակումբային գործունեությանընախագծերի իրականացումհանձնարարված նյութի ներկայացումՆախագծային և հետազոտական աշխատանքներ Հետազոտական և նախագծային աշխատանքներին ներկայացվող պահանջներ § Օգտագործված գրականության և համացանցի ռեսուրսների ցանկ § Ստեղծականություն § Վերլուծական միտք § Համեմատություն § Ինֆորմացիայի համակողմանի տիրապետում և վերլուծում § Սեփական խոսքի մշակույթի առկայություն § Սեփական տեսակետի արծարծում Հետազոտական աշխատանքի նմուշներ § Շարադրություն. «Քաղաքական էթիկան» ՀՀ ազգային ժողովում § Քննարկում. «Անձը ձևավորվում է միայն հասարակության մեջ» թեմայովՈւսումնական ճամփորդություններ Ուսումնական ճամփորդությունները կիսամյակի ընթացքում կազմակերպվում են ճկուն և շարժական գրաֆիկովառարկայական բովանդակությանը և խնդիրներին համապատասխանԴրանք իրենց մեջ ներառում են ինչպես հասարակագիտությունայնպես էլ ուսումնա-հետազոտական բաղադրիչ (օրինակայցելություն տեղական ինքնկառավրության մարմին կամ մասնակցություն ցույցիմիտինգիհանրաքվեի և այլն): 

Քաղաքագիտություն 

Բաժին 1. Քաղաքագիտություն առարկան Թեմա 1.Ինչ է ուսումնասիրում քաղաքագիտությունը – 2 ժամ Պետությունը քաղաքական համակարգի առաջնային ինստիտուտ։ Պետության բնութագրիչներըտարրերըխնդիրները։ ՊետությունըԻշխանություն հասկացությունըքաղաքական իշխանություն։ Իշխանության լեգիտիմության հարցը։ Բաժին 2. Քաղաքականության սոցիալ – տնտեսական հիմքերը Թեմա 2.1 Քաղաքականություն և տնտեսություննրանց փոխհարաբերությանխնդիր ները – 2 ժամ Քաղաքականությունը տնտեսության խտացված արտահայտությունն էԲնակչության սոցիալական ապահովությանն ուղղված տնտեսության ստեղծումը ժամանակակից քաղաքականության հիմնարար խնդիրն էՏնտեսական քաղաքականություննրա էությունն ու նշանակությունըՏնտեսության վերազինման ծրագրերը Հայաստանում և աշխարհի այլ երկրներումՀայաստանի տնտեսական ինտեգրումը Համաշխարհային տնտեսությանըԹեմա 2.2 Հասարակության տարբեր սոցիալական խմբերի քաղաքական շահերը– 2 ժամ Հասարակությունը որպես համակարգՀասարակության տարբեր խմբերի շահերը և իշխանությունըՇահերի տեսակներն ու տիպերըՇահերի բախումը որպես քաղաքական առճակատումների և ճգնաժամների հիմնական պատճառՆրանց բնույթն ու զարգացման ձևերըՍոցիալական քաղաքականությունը որպես ճգնաժամների հաղթահարման միջոցԹեմա 2.3 Ազգային — էթնիկական խմբերը քաղաքականության մեջ – 2 ժամ Ազգությունների ու ժողովուրդների քաղաքական կյանքըԱզգային պետությունների կազմավորման ձևերն ու սկզբունքներըԲազմազգ պետությունների ձևավորման Համաշխարհային փորձըԱզգային և էթնիկական առճակատումներԴրանց էությունը և լուծման ուղիներըԿրոնական խմբերըՀանդուրժողականության և փոխադարձ հարգանքի քաղաքականության ձևավորումը որպես բազմազգ և բազմակրոն պետության հիմնական խնդիրԵկեղեցու քաղաքական ակտիվության պատճառները ժամանակակից աշխարհումԹեմա 2.4 Մարդը քաղաքականության մեջ – 2 ժամ Անձի քաղաքական շահերն ու պահանջմունքներըԱնձի և հասարակության շահերի հարաբերակցությունըՀասարակության քաղաքականացման ուղիներն ու փուլերըՍոցիալ – քաղաքական ինստիտուտների և ընտանիքի դերը անձի ձևավորման գործումՔաղաքական գործիչների տիպաբանությունըՆրանց տնտեսականսոցիալ – մշակութայինիրավական հակվածությունը որպես քաղաքականությամբ զբաղվելու դրդապատճառՔաղաքական իրավունքներն ու ազատություններըԵրիտասարդության քաղաքական ակտիվությունըԲաժին 1 ուսուցման արդյունքը (ամփոփում) 1 ժամ Քաղաքականության սոցիալ – տնտեսական հիմքերը բաժնի ուսուցման արդյունքում սովորողները պիտի հասկանան տնտեսության ու քաղաքականության սերտ կապըքաղաքական ու սոցիալական տարբեր խմբերի շահերըազգային ու կրոնական հանրությունների առճակատման պատճառներն ու հաշտեցման եղանակներըԿարողանան ոչ միայն տարբերել առանձին խմբավորումների շահերըայլև ձևավորել սեփական շահի գիտակցությունըԲաժին ΙΙΙ Հասարակության քաղաքական կյանքը Թեմա 3.1 Հասարակության քաղաքական համակարգը և քաղաքական կյանքը- 2 ժամ «Հասարակության քաղաքական կյանք» հասկացության էությունըբովանդակությունըՓակ և բաց հասարակություններՀասարակական կյանքի բարոյականիրավական և քաղաքական նորմերըՀասարակության քաղաքական կյանքի ազատությունը: «Հասարակության քաղաքական համակարգ» հասկացությունըՔաղաքական համակարգի կառուցվածքըՏիպերը և ֆունկցիաներըՔաղաքական համակարգի կայունությունըՀայաստանի քաղաքական համակարգի բարեփոխումներըՊատճառներըէությունըԹեմա 3.2 Քաղաքական իշխանությունը և քաղաքական վարչակարգերը — 2ժամ Քաղաքական իշխանության պատմա – քաղաքագիտական բացատրությունը: «Քաղաքական իշխանություն» հասկացությունը: «Քաղաքական իշխանության» և «քաղաքական հեղինակության» հարաբերակցությունըԻշխանության աղբյուրներըսկզբունքներըկառավարման ձևերըգործառույթները,ռեսուրսներըՃգնաժամերըՊատճառները և հաղթահարման ուղիներըՔաղաքական իշխանության իրականացման մեխանիզմներըՔաղաքական վարչակարգերի տեսակներըամբողջատիրականբռնապետական և ժողովրդավարականԺողովրդավարությունը որպես համամարդկային արժեք և նրա իրականացման ձևերըԺողովրդավարության սկզբունքներըմեծամասնականությունսահմանադրականությունիշխանության բաժանումԺամանակակից ժողովրդավարության սահմանափակությունըԺողովրդավորության հաստատման խնդիրները ՀայաստանումԹեմա 3.3 Պետությունը և քաղաքացիական հասարակությունը — 2 ժամ Պետությունը որպես քաղաքական համակարգի հիմքՊետության էությունըտիպերըգործառույթներըՄիապետություն և հանրապետությունԱնկախությունիշխանության օրինականությունԻրավական պետությունԶարգացման պատմությունըՀայաստանը իրավական պետության ստեղծման ճանապարհին: «Քաղաքացիական հասարակություն» հասկացությունը ՋԼոկկիԹԳոբբսիՇՄոնտեսքյուիԺան Ժակ ՌուսսոիԷԿանտիԿՄարքսի և ուրիշ մտածողների աշխատություններումՔաղաքացիական հասարակության հիմնական գծերըԳոյության պայմաններըշուկայական հարաբերություններկորպորատիվ խմբերանկախ քաղաքական ուժեր և հասարակական կարծիքմարդու երաշխավորված իրավունքներ ու ազատություններԻրավական պետության և քաղաքացիական հասարակության հարաբերություններըԹեմա 3.4 Նախագահն ու Ազգային ժողովը քաղաքական իշխանությանկառուցվա ծքում — 2 ժամ Նախագահական հանրապետություննրա առանձնահատկություններըՆախագահի քաղաքական դիրքըիրավունքներն ու պարտականություններըՆախագահի փոխհարաբերությունները օրենսդրական և դատական իշխանությունների հետՊառլամենտական հանրապետությունՊառլամենտի կուսակցական ու սոցիալական կազմըԳործառույթներըԱշխատակարգըՓոխհարաբերությունները կառավարության հետՀՀ Ազգային ժողովի ընտրություններըԽառը (կիսանախագահականկառավարումԹեմա 3.5 Քաղաքական կուսակցությունները և կուսակցական համակարգը — 2ժամ Քաղաքական կուսակցությունների առաջացումը և էությունըԿուսակցությունների դասակարգումըՆրանց գործառույթները ժողովրդավարական հասարակություններումՔաղաքական կուսակցությունների իրավա – ասհմանադրական կարգավիճակըԿուսակցական համակարգերը (միակուսակցականերկկուսակցականբազմակուսակցական): Քաղաքական շարժումներհասարակական կազմակերպություններԼոբբիականությունԹեմա 3.6 Քաղաքական վերնախավը և քաղաքական առաջնորդները – 2 ժամ Քաղաքական վերնախավ հասկացությունըՆրա գործառույթներըԳ.ՄոսկիՎՊարետոյիՌՄիխելսի տեսությունները քաղաքական վերնախավի մասինՔաղաքական առաջնորդներըՆրանց դերը քաղաքական կյանքումՔաղաքական առաջնորդի գործառույթներըԽորեզմատիկ անձնավորությունԱռաջնորդ և անձի պաշտամունքԱռաջնորդի նկարագիրըԺամանակակից Հայաստանի քաղաքական առաջնորդներըԹեմա 3.7 Քաղաքական գործընթացը և նրա մասնակիցները – 2 ժամ Քաղաքական գործընթաց հասկացությունըՔաղաքական ուղու մշակումն ու որոշումների ընդունումըՔաղաքացիական հասարակության մասնակցությունը քաղաքական գործընթացներինՔաղաքական գործընթացները կայունանցումային և ճգնաժամային պայմաններումՔաղաքական ազդեցության ձևերն ու տեսակներըՊայքարի ժողովրդավարական ձևերից՝ փոխհամաձայնությունհամաձայնությունքաղաքական ուժերի արգելափակումմիությունհակամարտությունԲռնություններ քաղաքական գործընթացներում՝ քաղաքացիական պատերազմպետական հեղաշրջումքաղաքական ծայրահեղականությունահաբեկչությունԸնտրություններ և ընտրական համակարգԸնտրական գործընթացների իրավական հիմքերըՀՀ քաղաքական գործընթացների առանձնահատկությունըԹեմա 3.8 Քաղաքական մշակույթ և քաղաքական գիտակցություն – 2 ժամ «Քաղաքական մշակույթ» հասկացությունըՆրա հիմնական տարրերը և գործընթացներըՔաղաքական մշակույթի ազդեցությունը քաղաքական համակարգի ձևավորման վրաՔաղաքական մշակույթի ենթահամակարգերըՀայկական քաղաքական մշակույթի առանձնահատկություններըՔաղաքական մշակույթի և քաղաքական գիտակցության հարաբերակցությունըՔաղաքական գիտակցությունը քաղաքական կյանքի արտացոլումն էՔաղաքական գիտակցության տիպերըՔաղաքական խառնվածքՔաղաքական արժեքներ և հետաքրքրություններՔաղաքական բարոյականությունՔաղաքական գիտակցության կրոնական տարրերըՔաղաքական վարքագիծՔաղաքական կամք և հավակնություններՔաղաքական վարքի կառավարումԹեմա 3.9 Քաղաքական տեղեկատվական միջոցները – 1 ժամ Քաղաքական կապերը և տեղեկատվական միջոցները անցյալում և ժամանակակից կյանքումՌադիոհեռուստատեսությունմամուլԻնտերնետ և մասսայական տեղեկատվության այլ միջոցները (ԶԼՄ): Տեղեկատվական միջոցները հասարակության քաղաքական կյանքումԶԼՄ – ների տեղն ու դերը քաղաքականության և քաղաքական գործիչների նկարագրի ձևավորման մեջԲազմակարծության ձևավորումը ԶԼՄ – ների միջոցովՔաղաքական շահարկումներԴրանց ձևերն ու մեթոդներըԹեմա 3.10 Արտաքին քաղաքականությունը և միջազգային հարաբերությունները – 2 ժամ «Արտաքին քաղաքականություն» հասկացությունըԷությունըկառուցվածքըգործառույթները և տարբերությունը ներքին քաղաքականությունից: «Միջազգային հարաբերություններ» հասկացությունըՄիջազգային հարաբերությունների ստեղծման պատմությունըՄիջազգային կազմակերպությունների դերըՄԱԿ կառուցվածքը և գործառույթներըՄիջազգային հակամարտություններըԴրանց աղբյուրներըպատճառները և լուծման եղանակներըՊայքար միջազգային ահաբեկչության դեմԱշխարհա-քաղաքական փոփոխությունները XX – XXΙ դարերի սահմանագլխինԽՍՀՄ փլուզումը և ԱՊՀ ստեղծումըՀայաստանը միջազգայինազգամիջյան և ներքաղաքական հակամարտությունների թատերաբեմՀայաստանը ինքնիշխան երկիր և ՄԱԿ անդամՂարաբաղյան հակամարտությունըՀայաստանի ազգային – պետական շահերը նոր աշխարհա – քաղաքական իրավիճակումԲաժին 1Ι ուսուցման արդյունքը (ամփոփում) 1 ժամ «Հասարակության քաղաքական կյանքը» բաժնի ուսուցման արդյունքը պիտի լինի քաղաքական իշխանությունվարչակարգքաղաքական համակարգհասկացությունների յուրացումըքաղաքական ու հասարակական տարբեր կազմակերպությունների համատեղ գործելու անհրաժեշտության գիտակցումըհասարակության մեջ քաղաքական բազմաբովանդակ գործունեության ըմբռնումըՍովորողը պիտի հասկանա արտաքին քաղաքականության և միջազգային հարաբերությունների դերն ու ազդեցությունը ներքաղաքական կյանքի վրաՇատ կարևոր է քաղաքագիտական առարկաների դերի գիտակցումը անձիմասնագետի ու քաղաքացու ձևավորման գործումինչպես նաև ստացած գիտելիքների օգտագործման հմտությունը հասարակական – քաղաքական գործունեության ընթացքումՈւսումնական ճամփորդություններ և գործնական աշխատանք – 3 ժամ .Լաբորատոր և գործնական պարապմունքների թեմաներ 1. Քաղաքագիտություն առարկանՁևավորման պատմությունը 2. Քաղաքականության սոցիալ – տնտեսական հիմքերը 3. Քաղաքական իշխանությունը և քաղաքական վարչակարգերը 4. Հասարակության քաղաքական համակարգերը և նրա կառուցվածքային տարրերը 5. Քաղաքական մշակույթքաղաքական գիտակցություն և վարքագիծ 

Օգտագործված գրականություն 
§ Քաղաքագիտությունուսումնական ձեռնարկ բուհերի համարՊետրոսյանՌ.Հ., Երևան, 2002։ Քաղաքագիտության ներածություն – էջ 6 — 12 § Միջազգային մարդասիրական իրավունքՀանս Պիտեր ԳասերՆերածությունԿԽՄԿԵրևանխ 2003։ Մարդը քաղաքականության օբեկտ և սուբեկտ, — էջ 21-27 § ՔաղաքագիտությունԲուհական դասագիրք,ՂահրամանյանԿիմ ՀարությունիԵրևան 2005, Քաղաքական վերնախավը և քաղաքական առաջնորդներըէջ -77-81 § ՀՀ ՍահմանադրությունԵրևան, 2005: Սահմանադրական կարգի հիմունքները, 1 – 13 հոդվածներ § Введение в политологию. Учебное пособие для 10- 11 кл. Общеобразоват. Учреждений. Гаджиев К. С., Каменская Т.В., Родионов А.Н., Москва, Просвещение, 1998, стр. 28-37 § Сорокин П. Человек, Цивилизация, Общество. Москва, 1992. Манипуляция общественным сознанием, стр. 80-86 § Политология : Энциклопедический словарь. М., 1999. Международные отношения, стр. 114-116 § http://library.anau.am/images/stories/grqer/hasarak/mirum.pdf § http://freebooks.do.am/load/himnakan_p_39_aster_miavorvac/10-1-0-1960 § http://www.alleng.ru/d/polit/polhtm § http://www.alleng.ru/d/polit/pol064.htm § http://works.tarefer.ru/66/100175/index.h Վիդեո դասեր քաղաքագիտությունից § https://www.youtube.com/watch?v=sUYcvoxYtBw § https://www.youtube.com/watch?v=oAsWacIYaJc § https://www.youtube.com/watch?v=JpyvnI9DjOQ § http://ww.supermario.ru/show/OKxdkWv_UZE/sovremennye_techeniya_politicheskoy_mysli_liberalizm.html Տեստեր քաղաքագիտությունից http://nn.dekane.ru/politologiya-test1/ Ֆիլմեր քաղաքագիտությունից http://doskado.ucoz.ru/blog/2011-12-03-2558 http://univertv.ru/video/politologiya/ http://www.louysworld.com/

Комментариев нет:

Отправить комментарий