Առաջադրանք 1
ՀՀ Սահմանադրության 25-29, 34, 36-43, 60 հոդվածներով որոշված մարդու իրավունքների և ազատությունների իրականացումը Երեխայի իրավունքների մասին ՀՀ օրենքում։ Յուրաքանչյուր մասնակից ընդհանուր ծանոթացումից հետո ընտրում է որևէ իրավունք և գրավոր ներկայացնում է դրա իրականացումը օրենքում։ Աշխատանքը տեղադրում է իր բլոգում։
ՀՀ Սահմանադրության Հոդված 41–ը սահմանում է․
Մտքի, խղճի եւ կրոնի ազատությունը
1. Յուրաքանչյուր ոք ունի մտքի, խղճի, կրոնի ազատության իրավունք: Այս իրավունքը ներառում է կրոնը կամ համոզմունքները փոխելու ազատությունը եւ դրանք ինչպես միայնակ, այնպես էլ այլոց հետ համատեղ եւ հրապարակավ կամ մասնավոր կարգով՝ քարոզի, եկեղեցական արարողությունների, պաշտամունքի այլ ծիսակատարությունների կամ այլ ձեւերով արտահայտելու ազատությունը:
2. Մտքի, խղճի եւ կրոնի ազատության արտահայտումը կարող է սահմանափակվել միայն օրենքով` պետական անվտանգության, հասարակական կարգի, առողջության եւ բարոյականության կամ այլոց հիմնական իրավունքների եւ ազատությունների պաշտպանության նպատակով:
3. Յուրաքանչյուր քաղաքացի, որի կրոնական դավանանքին կամ համոզմունքներին հակաuում է զինվորական ծառայությունը, ունի օրենքով սահմանված կարգով այն այլընտրանքային ծառայությամբ փոխարինելու իրավունք:
4. Կրոնական կազմակերպություններն իրավահավասար են եւ օժտված են ինքնավարությամբ: Կրոնական կազմակերպությունների ստեղծման եւ գործունեության կարգը սահմանվում է օրենքով:
Այս հոդվածն արտացոլված է «Երեխայի իրավունքների մասին» ՀՀ օրենքի 10–րդ հոդվածում։ Այն է․
Յուրաքանչյուր երեխա ունի մտքի, խղճի և դավանանքի ազատության իրավունք: Երեխայի հայացքները, համոզմունքները և կարծիքը ենթակա են նրա տարիքին և հասունությանը համապատասխան պատշաճ ուշադրության: Յուրաքանչյուր երեխա իրավունք ունի ազատորեն արտահայտելու իր կարծիքը, որոնելու, ստանալու և հաղորդելու գաղափարներ ու տեղեկատվություն հաղորդակցության ցանկացած միջոցով: Երեխայի տեղեկատվություն ստանալու իրավունքը կարող է սահմանափակվել օրենքով: Դավանանքի ազատության և համոզմունքների արտահայտման իրավունքը կարող է սահմանափակվել միայն օրենքով, եթե դա անհրաժեշտ է պետական կամ հասարակական անվտանգության, հասարակական կարգի, երեխայի առողջության, բարոյական նկարագրի կամ այլ անձանց հիմնական իրավունքների և ազատությունների պաշտպանության համար: Արգելվում է առանց ծնողի կամ այլ օրինական ներկայացուցչի համաձայնության մինչև 16 տարեկան երեխայի մասնակցությունը կրոնական կազմակերպություններին:
Հոդվածն իրականում չի կիրառվում ոչ հանրակրթության մեջ, ոչ իրական կյանքում։
Առաջադրանք 2
Մանկավարժական աշխատողների իրավունքներն ու պարտականությունները
Մանկավարժական աշխատողն իրավունք ունի․
- անարգել օգտվել հաստատության ռեսուրսներից, գրադարանից, այլ ցանցերից
- ստեղծել արհմիություններ, անդամակցել դրանց
- մասնակցել ուսումնական հաստատության կառավարմանը՝ ընտրվելով Խորհրդի կազմում
- բողոքարկել գործատուի օրինական ներկայացուցչի՝ տնօրենի որոշումները, ներկայացնել առարկություններ
- ընտրել դասավանդման սեփական մեթոդները, որոնք կարող են լինել ավելի արդյունավետ
- ստեղծել ուսումնական ծրագրեր, օժանդակ նյութեր, որոնք բխում են չափորոշչային պահանջներից
- վերապատրաստվել, ինքնակրթվել, մեկնել գործուղումների, մասնակցել կամ կազմակերպել գիտաժողովներ, քննարկումներ
- ունենալ բավարար պայմաններ ուսումնական գործընթացը կազմակերպելու համար
- անձնական կյանքի
- մասնակցելու ուսումնական հաստատության գործունեությանը վերաբերող հարցերի քննարկմանը և լուծմանը.
- պաշտպանված լինելու սովորողների, մանկավարժական և այլ աշխատողների այնպիսի գործողություններից, որոնք նսեմացնում են իր մասնագիտական վարկանիշն ու արժանապատվությունը
- օգտվելու օրենքներով և ուսումնական հաստատության կանոնադրությամբ իրեն վերապահված իրավունքներից, լիազորություններից և խրախուսման ձևերից:
- պատշաճ կատարել իր պարտականությունները
- հարգել գործընկերներին և սովորողներին
- կատարել պայմանագրային պարտավորությունները
- ապահովել չափորոշիչային պահանջների նվազագույնը բոլոր սովորողների համար
- սովորողներին ցուցաբերել անհատական մոտեցում՝ յուրաքանչյուրին իր հնարավորություններին համապատասխան
- խրախուսել սովորողների քննադատական մտածողությունը, ինքնուրույն հարցեր տալու, պատասխաններ գտնելու հմտությունները
- հետևողականորեն կատարելագործել իր առարկայական և մասնագիտական գիտելիքներն ու հմտությունները, իրականացնել ստեղծագործական և հետազոտական աշխատանքներ.(սա ավելի շատ իրավունքի դաշտում էի տեսնում)
- հարգել և պաշտպանել սովորողի իրավունքներն ու ազատություները, պատիվն ու արժանապատվությունը
- նպաստել ուսումնական հաստատությունում սովորողների կողմից հանրակրթական (հիմնական և լրացուցիչ) ծրագրերի յուրացման և առարկայական չափորոշիչների ապահովման գործընթացին, ինչպես նաև ուսուցման մեթոդների կիրառման միջոցով համապատասխան գիտելիքների, հմտությունների ձեռքբերմանը, արժեքային համակարգի ձևավորմանը, իրականացնել հանրակրթական ծրագրերը.
- համագործակցել ծնողների հետ երեխաների կրթության կազմակերպման և ընտանեկան դաստիարակության հարցերում.
- համագործակցել գործընկերների հետ փորձի փոխանակման և մասնագիտական գործունեության արդյունավետության բարձրացման նպատակով.
- պահպանել ուսումնական հաստատության կանոնադրությամբ, ներքին իրավական ակտերով և կարգապահական կանոններով սահմանված պահանջները.(Սա պարտականությունների ու պայմանագրային պարտավորությունների տեսքով էի ձևակերպել)
- սովորողների մեջ ձևավորել պատշաճ վարքագիծ ու վարվելակերպ, դաստիարակել հայրենասիրություն.
- նախադպրոցական դաստիարակություն, միջին մասնագիտական և նախամասնագիտական, ընդհանուր միջնակարգ, ընդհանուր հատուկ (այդ թվում` առանձնահատուկ պայմանների կարիք ունեցող և արտակարգ ընդունակություններ դրսևորած երեխաների) կրթություն.
- նախապատրաստական դասընթացների կազմակերպում.
- մասնագիտական ուսուցման դասընթացների կազմակերպում.
- կադրերի վերապատրաստում , վերաորակավորում և որակավորման բարձրացում.
- ուսումնաարտադրական գործունեության և սպասարկման ծառայությունների իրականացում.
- գրահրատարակչական գործունեության իրականացում.
- կրթական տեղեկատվական, մշակութային, մարզական գործունեություն և ծառայություններ.
- կիրառական արվեստի և արհեստների ուսուցում.
- ուսուցման միջոցների ու պիտույքների, մանկական խաղերի ու խաղալիքների, դպրոցական գույքի մշակում, փորձնական արտադրություն և վաճառք.
- ծաղկաբուծություն, հրուշակագործություն.
- լրացուցիչ հանրակրթական ծրագրերի և կրթական ծառայությունների իրականացում.
- արտադպրոցական դաստիարակության կազմակերպում.
- համակարգչային ծրագրերի և լեզուների ուսուցման կազմակերպում.
- սովորողների և ուսուցիչների սննդի կազմակերպում.
- ուսումնաարտադրական գործունեության ծավալում և արտադրանքի իրացում:
Հաշվի առնելով Կրթահամալիրի զարգացումը, նոր ուղղությունների ի հայտ գալը, կարծում եմ, որ այս ցանկը լրացնել է պետք։
1) կրթահամալիրի աշխատողների ժողովը, որը փակ քվեարկությամբ ընտրում է Խորհրդի մանկավարժական աշխատողներին (4 անդամ).–առաջարկում եմ փակ քվեարկության փոխարեն ավելացնել՝ ֆիզիկական միջավայրում փակ քվեարկությամբ։ Առցանց քվեարկությունը սուբյեկտիվ է ու հնարավոր է կեղծել։
2) մասնաճյուղերի ծնողական խորհուրդները, որոնք փակ քվեարկությամբ, ընտրում են Խորհրդի իրենց անդամներին (2 անդամ` դպրոց-պարտեզներից, մեկական՝ Միջին դպրոցից և Ավագ դպրոցից).–նույն առաջարկն է նաև այստեղ
3) Քոլեջի, Ավագ դպրոցի սովորողների ժողովները ներկայացնում են իրենց թեկնածուներին (երկուական անդամ)–ինչպե՞ս են որոշում թեկնածուներին, կարծում եմ հստակեցման կարիք կա։
Առաջադրանք 6
ԿԳՄՍ նախարարության կայքը` EDU.am , նորմատիվ փաստաթղթերի որոնումը կայքում։ Իրավական փաստաթղթերի որոնման համակարգեր Irtek.am Arlis.am։ Մասնակիցը նախարարության կայքից գտնում է մի փատաթուղթ՝ իրեն հետաքրքող, գրում է փաստաթղթի անունը և կցում հղումը։ Նույնանման աշխատանք որոնողական համակարգերի հետ։
ԿԳՄՍ նախարարության կայքը այլևս կոչվում է ESCS.am
ՀՀ կառավարության 30 ապրիլի 2020 թ. N 671-Ն որոշում:
ՀՀ օրենքը «Երեխայի իրավունքների մասին»
Комментариев нет:
Отправить комментарий